Kroky do nového světa
Jde o cyklus návštěv koncertů vzdělávacích klasické hudby. Jednotlivé koncerty jsou koncipovány jako rozbor skladby po tématech. Členové Českého studentského orchestru pod vedením Marko Ivanoviće zahrají vždy ukázku a dirigent spolu s vedoucím projektu Petrem Kadlecem rozebere části skladby a upozorňuje na zajímavá či zvláštní nebo typická místa.
Klub mladého diváka
Díky projektu Klub mladého diváka mají studenti jedinečnou šanci navštívit řadu zajímavých a kvalitních divadelních představení. Členové klubu vyjedou během školního roku na několik představení nejrůznějších žánrů na předních pražských scénách. Příbramský klub zase svým členům nabízí představení z repertoáru Divadla Antonína Dvořáka.
Příběhy našich sousedů
Projekt neziskové organizace Post Bellum umožňuje žákům gymnázia setkat se s pamětníky novodobých dějin. Ti jim vyprávějí svůj životní příběh ovlivněný totalitním režimem, který žáci následně zpracují a vytvoří z něj audio nebo video reportáž, která je pak součástí závěrečné prezentace. Projekt probíhá pod vedením vyučujících dějepisu na nižším gymnáziu v tercii.
Jak se dělá televize s ČT & Televize v televizi
Oba projekty se konají v rámci činnosti školní televize GymTV. První z nich je vícedenním setkáním školních televizí z ČR, které se sjedou na gymnázium a vyměňují si zde zkušenosti. Projektu se účastní také odborníci z České televize. V projektu Televize v televizi jde o jednodenní tematické semináře pro školní televize přímo na Kavčích horách.
Ob(z)ory
Jde o unikátní projekt, v rámci něhož se studenti vyšších ročníků setkávají se svými předchůdci – absolventy gymnázia a současnými vysokoškoláky, kteří s nimi besedují o studiu na vysoké škole, přípravě na přijímačky a vysokoškolském životě. Gymnazisté tak mají možnost se dozvědět celou řadu informací o nejrůznějších oborech a rozšířit si tak své obzory.
Pečeme dobro
Charitativně-kulturní projekt má za cíl podpořit dobročinné spolky a organizace dle vlastního výběru studentů. Žáci sekundy, tercie a kvarty připraví občerstvení pro své starší spolužáky, pedagogy a další zaměstnance školy, kteří mají možnost si je zakoupit. Výtěžek putuje na dobročinné účely. Součástí akce je také doprovodná hudební produkce gymnazistů.
Doučování žáků škol
Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy je projekt, na který je poskytována finanční podpora EU – Next Generation EU. Cílem investice je podpořit výsledky žáků a dorovnat rozdíly ve vzdělávání mezi jednotlivými žáky způsobených distanční výukou.
Koordinátor: Mgr. Josef Doležal
Elixír do škol
Principem nadace Depositum Bonum je propojit to nejlepší z tradičního školství s tím nejlepším z moderních výukových poznatků z vědy. Projekt přivede studenty technických a přírodovědných oborů na univerzitách do škol a přispívá také k dalšímu vzdělávání učitelů fyziky.
Koordinátor: Mgr. Karel Heřman
Finanční gramotnost
Gymnázium je už několik let zapojeno v projektu Finanční gramotnost, který vychází z potřeby orientace v problematice peněz, cen, půjček a úvěrů. Projekt probíhá formou soutěže, kdy její účastníci v průběhu roku a v různých úrovních pracují na zadaných úkolech.
Koordinátorka: Mgr. Jana Štědronská
Šablony JAK
Od 1. 1. 2023 je škola zapojena do dalšího zjednodušeného projektu, tentokrát v rámci Operačního programu Jan Ámos Komenský, konkrétně Výzvy č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I. Z aktivit byly upřednostněny šablony zaměřené na financování školního psychologa v rozsahu 0,2 úvazku a další vzdělávání pedagogických pracovníků. Délka projektu je 24 měsíců (2023 a 2024). V rámci dalšího vzdělávání je plánován především rozvoj formativního hodnocení. Celkový rozpočet projektu hrazeného Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem je 1 503 612 Kč.
Koordinátor: RNDr. Petr Hrubý
Ukončené projekty
Další cesta
Projekt byl zaměřen na rozvoj učitelů formou dalšího vzdělávání, spolupráce v rámci školy i mezi školami a zaváděním metody CLIL do výuky. Součástí bylo rovněž zapojení odborníků z praxe a dále podpora žáků ohrožených školním neúspěchem.
Dejme si šanci
Projekt Nalžovického zámku, p.s.s., seznamoval studenty s životem postižených a jeho cílem bylo odbourat bariéry a mýty, které jejich život provázejí. Byl součástí spolupráce Nalžovického zámku s příbramskými středními školami.
Koordinátorka: RNDr. Ludmila Šmejkalová
Den proti násilí a kriminalitě
Náplní akce byly besedy, přednášky a praktické workshopy se zaměřením na prevenci sociálně patologických jevů. Součástí projektu byly tvůrčí dílny a přednášky.
Koordinátorka: Mgr. Marie Hlaváčová
Digitalizujeme školu
Projekt Národního plánu obnovy zaměřený na nákup ICT techniky a dalších pomůcek měl cíl s poskytnout rovné příležitosti při studiu a podpořit rozvoj informatického myšlení a digitálních kompetencí žáků.
RNDr. Petr Hrubý Koordinátor:
Fitklub gymnázia
Modernizace škol v SK
Cílem projektu bylo zkvalitnění podmínek vzdělávání ve školách prostřednictvím jejich modernizace didaktickou technikou a využívání znalostí a dovedností učitelů, které získali dalším vzděláváním v oblasti IT.
RNDr. Petr Hrubý Koordinátor:
IKAP
Škola se v rámci Implementace Krajského akčního plánu Středočeského kraje zapojila do aktivit zaměřených na podporu ICT kompetencí a rozvoj polytechnického vzdělávání.
Přírodní vědy a technika v SK
Gymnázium bylo zapojeno do projektu Středočeského kraje „Cestou přírodovědných a technikých oborů napříč Středočeským krajem“. Cílem byla podpora výuky přírodovědných a technických předmětů.
Koordinátor: RNDr. Petr Hrubý
Studenti čtou a píší noviny
Projekt probíhal ve spolupráci s deníkem MF DNES. Během tohoto projektu studenti druhých ročníků pracovali s denním tiskem nejen v hodinách českého jazyka. Součástí projektu bylo i psaní příspěvků na zadaná témata.
Studentská Agora
Šablony pro Gymnázium Příbram
Škola byla zapojena do další aktivity v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání. Šlo o další „šablonový“ projekt, tentokrát s názvem Šablony pro Gymnázium, Příbram, Legionářů 402.
Šance G
Škola se v rámci realizace projektu zaměřila na podporu oblastí: podpora nových moderních metod výuky prostřednictvím používání inovativních pomůcek vytvořených učiteli školy, rozvoj využívání ICT při výuce.